miercuri, 28 mai 2014

Printre tonuri cenușii-Ruta Sepetys

Prezentare: ”Puține cărți sunt minunat scrise; și mai puține sunt cu adevărat importante; acest roman întrunește ambele calități.”
THE WASHINGTON POST
Glasul unei fete rupe tăcerea istoriei.
V-ați întrebat vreodată cât valorează o viață de om? În dimineața aceea, viața fratelui meu a valorat cât un ceas de buzunar.
Lituania, iunie 1941: Lina, o adolescentă de cincisprezece ani, fiică de rector universitar, se pregătește să urmeze din toamnă cursurile Școlii de Arte din Vilnius, și așteaptă cu nerăbdare vacanța de vară de dinainte. Dar, într-o noapte, bubuituri amenințătoare se aud la ușă, iar din acel moment viața ei și a familiei ei se schimbă pentru totdeauna. Poliția secretă sovietică, NKVD, îi arestează pe Lina, pe mama ei și pe frățiorul ei mai mic. Cei trei sunt evacuați din căminul lor și târâți în vagoane de transportat vite, descoperind curând că destinația lor era Siberia. Despărțită de tată, Lina încearcă să strecoare indicii în desenele ei, pe care reușește să le expedieze în secret, din mână în mână, sperând să ajungă în lagărul unde este el încarcerat. În această sfâșietoare și tragică poveste, Lina se luptă cu disperare pentru viața ei și a celor apropiați, cu singura armă de care dispune: iubirea. Dar oare iubirea este de ajuns ca s-o țină în viață?
Recenzie: De când am terminat cartea asta ,sunt într-o adevărată stare de șoc.”Printre tonuri cenușii ” este, oficial,romanul meu preferat.Am aștept mult apariția acestui roman,dat fiind faptul că este o combinație a două genuri de care sunt pasionată : istorie și ficțiune.Am citit foarte multe cărți historical-fiction, dar aceasta le întrece pe toate.
           De la prima,pană la ultima filă a carții, am trăit aceleași emoții ca Lina.Autoarea a descris excepțional soldații,cadrul,pe Andrius,inclusiv pe Lina.Am tot sperat pe parcursul cărții că finalul va fi unul fericit,deși bănuiam că nu va exista acel happy-end.Mi-a plăcut absolut totul la acest roman,de la începutul emoționant până la finalul trist,dar mult așteptat.
0484e69100055a69282b3288155cd8dc             Lina mi se pare o fată exemplară.Are cincisprezece ani ,dar dă dovadă de o maturitate ieșită din comun.Reușește,spre surprinderea tuturor, să facă față sclaviei,nu renunța,dat fiind că trăiește în condiții oribile. .Lina a dat în fiecare moment dovadă de curaj,continuând să spere că într-o zi,familia ei va fi reunită.Atmosfera este ,ce-i drept,foarte posomorâtă,dar asta nu m-a determinat să las cartea din mână niciun moment.
               Pe mine ,acest roman m-a emoționat până la lacrimi,m-a sfâșiat,m-a derutat și m-a făcut să retrăiesc istoria cu Lina,o adevărată personalitate feminină.Un roman realist,îmbibat în durere și împletit cu dragostea unei adolescente pentru familie.
       Titlu original: Between shades of gray
      Autor: Ruta Sepetys
      Nota mea : 10/10
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu