vineri, 9 mai 2014

Dincolo de un destin evident- GIORGIO FALETTI

Prezentare:Trecutul este locul in care ti-e cel mai greu sa te intorci. Jim Mackenzie, pilot de elicopter, un personaj inadaptat, pe jumatate indian, invata acest lucru pe propria piele cand se regaseste dupa multi ani in orasul neschimbat de la marginea rezervatiei Navajo, unde si-a petrecut adolescenta si de care a vrut mereu, din toata inima, sa fuga. Jim este nevoit sa se descurce in itele unor intamplari nerezolvate si ale unor vorbe nicicand rostite, intre oameni pe care credea ca ii uitase si prezente pe care le socotea de mult alungate din amintire. Si, mai cu seama, este silit sa se confrunte cu persoana de care fugise cel mai mult in toata viata lui: el insusi. Dar curajul din batrani al strabunilor este inca viu si este o mostenire ce nu poate fi ignorata cand strabati aceleasi meleaguri ca si ei. Din clipa in care o serie de crime nefiresti va tulbura existenta lui si a acelui oras linistit din Arizona, Jim isi va da seama ca nu iti poti nega propria natura atunci cand un trecut incomod si intunecat vine sa-ti ceara tributul de sange.
  Recenzie:        Fiindca sunt multe lucruri care….sa zicem ca n-au fost pe placul meu in aceasta carte,o sa incep cu niste ”puncte pro”…
In ciuda a tot,cartea este una foarte dinamica,serios!Actiunea se deruleaza repede si cu toate acestea si descrierile sunt bine definite.Romanul nu e foarte greu de lecturat( dar logic-cere si el putina concentrare!)….Toate bune si frumoase  pana aici… 
Eh,acum vine partea grea….Cum am spus,inceputul, per total a fost cat de cat ok.Si am adaugat ”cât de cât” deoarece au fost si pe aici niste lacune cam greu de trecut cu vederea.La un moment dat eram chiar dezorientata…Apareau foarte multe personaje,asa, dintr-o data si mi-a luat mult de tot sa-mi dau seama ce cautau ele in peisaj.Tot legat de actanti….unii chiar nu-si gaseau locul printre acele file.
navajo-woman-children
Mi-a placut foarte mult cum a inceput cartea,pe a doua fila gasindu-se un mesaj emotionant:”I hope to God you will not ask me to go to any country except my own one”( ”Ma rog la Dumnezeu sa nu-mi cereti sa ma duc in nici o alta tara decat a mea”) .Mesajul nu era al lui Jim,ci al unei capetenii navajo,dar protagonistul se regasea foarte bine in aceste vorbe cu tâlc.Pe langa acest mesaj,descrierile au fost chiar frumoase.Metaforizate,toate elementele cadrului natural pareau superbe si chiar mi-au placut pasajele descriptive.
TITLU ORIGINAL: FUORI DA UN EVIDENTE DESTINO
AUTOR: GIORGIO FALETTI
TRADUCATOR: MARINA LOGHIN
 PAGINI: 471
NOTA MEA: 8/10



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu