sâmbătă, 3 ianuarie 2015

Exercitii de echilibru-de Tudor Chirila

           Nu stiu cum sa incep.Exercitii de echilibru este genul de carte care pur si simplu te face sa te ghemuiesti intr-un fotoliu si sa meditezi in tacere.Nu stiu exact ce sentimente mi-a transmis aceasta carte,stiu doar ca mi-a placut.Am citit aceasta capodopera printre suspine si zambete.
             Am inceput Exercitii de echilibru fara a avea mari asteptari.Stiam ca autorul este un actor de succes,un cantaret extraordinar,ar fi fost incredibil sa fie si un scriitor unic.Dar m-am inselat.Tudor Chirila a scaldat romanul intr-o unicitate de nedescris.Cartea asta te face sa deschizi ochii si sa realizezi care lucruri sunt cu adevarat importante in viata.Acest roman m-a facut sa realizez ca trebuie sa punem pe ”stop” fuga continua in care ne aflam acum,si sa dam ”play” unui altfel de trai.M-a facut sa inteleg ca pentru a analiza in profunzime lucrurile nu trebuie sa fii geniu;trebuie doar sa privesti spre cer si sa tragi aer in piept.Raspunsurile vin de la sine.

         Ce m-a atras in adevaratul sens al cuvantului a fost insa lejeritatea si sinceritatea cu care autorul a conturat aceasta carte.
          Exercitii de echilibru nu este un roman care iti spune ca viata este roz.Exercitii de echilibru este romanul care iti spune ca viata are momente roz.Inca un autor care ma indeamna sa fiu din ce in ce mai mandra ca sunt romanca.
           Acum,va las sa va delectati cu pasajele mele preferate din aceasta carte ( unele,fiindca daca le-as scrie pe toate,probabil as transcrie romanul aici ).
              „Până la urmă, cine suntem noi să ne anulăm propriile vise?”

Alergăm. Dar în spatele nostru mai sunt mii de oameni şi, dacă am căzut, ne-au călcat în picioare. Cam asta e imaginea vieţii noastre.”

 „Când vrei să te confirmi la nesfârşit, când faci lucruri din do­rinţa de a te confirma şi percepi totul ca pe o provocare, nu te mai bucuri de lucrul în sine. Când totul e o provocare, devii încrâncenat.

„-Suntem diferiti...ce iubesti la mine?
 - Tot ce nu pot fi eu.”

„Orice carte citita,orice lectie invatata,se vor aseza sub voi si va vor ridica deasupra celorlalti”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu