vineri, 26 decembrie 2014

Sarbatori fericite,internatiune!

Am cam tras chiulul in ultima vreme si vin cu scuzele de rigoare.In primul rand,sarbatori fericite,si un an nou mai bun.Imi doresc ca 2015 sa vina in intampinarea voastra nu cu Chanel,Armani sau Vuitton,ci cu Green,King si Brown.La cat mai multe carti!
Fiindca e sfarsitul anului,am decis ca e timpul sa fac topul cartilor care m-au marcat si impresionat in cel mai frumos mod posibil."Topul",insa,nu va fi un top,pentru ca ar insemna sa fac discriminari intre copilasii mei.Voi asterne mai jos 10 carti care mi-au schimbat anul,intr-o oridine aleatorie.Astfel,avem:
        Printre tonuri cenusii,de Ruta Sepetys.Cartea asta e pur si simplu o briza rece pentru biblioteca mea.Profunda si atent scrisa,Printre tonuri cenusii poate dezgheta chiar si cel mai rece suflet.
         Ultimul avanpost,de Lavinia Calina.Cel mai genial ( si sunt constienta ca genial nu are grade de comparatie) roman distopic pe care l-am citit.O Romanie distopica din viitor,personaje extrem de bine conturate,o autoare romanca care ne-a dovedit ca se poate.
        Sub aceeasi stea,de John Green.Nu pot sa scriu o scurta parere.Extraordinar si extraordinar de lacrimogen.Atat
        Rezervatia unicornilor,de Cristina Nemerovschi.O alta autoare romanca cu un talent impecabil.Jur ca romanul ăsta mi-a cutremurat realitatea.Si ma bucur ca a facut-o.
        Incredibilul pelerinaj al lui Harold Fry,de Rachel Joyce : o carte pur si simplu extraordinara,am auzit de ea de la o prietena si a intrat in topul meu cu toate ca de-abia am terminat-o seara trecuta.
         Daca as ramane,de Gayle Forman.De curand am vazut si filmul si la film am consumat doar un pachet de servetele in timp ce cartea mi-a rapit doua pachete jumatate.Asta spune tot.
         Alter.ego,de Ana Manescu.2014 a fost anul in care am descoperit ca Romania are autori minunati,precum Ana.Cartea ei este geniala,limbajul e unul adolescentin,la fel si povestea.Nota 10 + multe lucruri interesante de invatat din cartea aceasta.
          Doua orfeline.Pur si simplu este o carte cu un limbaj extrem de plurivalent.Interpretabil.Neobisnuit.Magnific roman.
          Cautand-o pe Alaska,de John Green.Nenea Green m-a surprins din nou.Si ma surprinde de fiecare data.In Looking for Alaska se pot regasi majoritatea adolescentilor si e un roman destul de...moralizator pe final.
          Baiatul cu pijamale in dungi,de John Boyne.Oh,Doamne,o carte atat de sensibila si adevarata.
        Cei de mai sus au fost copii anului 2014,de-abia astept sa-i vad pe minunatii lui 2015.Cititi,cititi,cititi!

          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu