joi, 16 octombrie 2014

Doua orfeline-A.P D'Ennery

Ce spun ei: Doua orfeline, capodopera renumitului scriitor francez Adolphe Philippe D'Ennery, este induiosatoarea poveste a destinului tinerelor Luiza si Henrieta. Prima dintre ele, fructul unei relatii nelegitime, este abandonata imediat dupa nastere de mama ei, fiica puternicului marchiz de Varney. Micuta va fi gasita de Michel si Tereza Gerard, doi tineri inimosi, care hotarasc sa o creasca alaturi de Henrieta, propriul lor copil. Dar soarta implacabila isi urmeaza cursul. Ajunse la varsta adolescentei, cele doua fete vor ramane singure pe lume, obligate sa-si castige existenta. Iar Parisul, orasul spre care se indreapta in speranta de a gasi o slujba, ascunde multe primejdii pentru frumoasele si inocentele fete... Dupa acest roman s-a turnat celebrul film cu acelasi nume, avand-o ca protagonista pe nu mai putin celebra actrita italianca Alida Valli. O carte ce face sa vibreze cele mai sensibile corzi ale sufletului cititorului.

Ce spun eu: Okay,guys,deci am inceput sa citesc aceasta carte la insistentele unei prietene.M-a zapazit de cap: ca e nu-stiu-cum,e superba ,e deosebita si am zis "bine,o citesc dar trebuie sa-mi promiti ca nu ma mai innebunesti cu cartea asta".Si acum eu sunt cea care-i innebuneste pe altii sa o citeasca.Rafinata si speciala,lectura acestei carti te poarta in timp dezvaluindu-ti adevarata profunzime a vremurilor de mult uitate.
Indragostita fiind de epoca romantica,am fost fascinata de lectura si cum am inceput-o m-am lasat invaluita intr-o adevarata lectie de cavalerism,devotament si noblete.
   
                           Povestea Luizei si a Hennrietei relateaza cu desavarsire ce insemna frumosul pe atunci.Doua surori-una cade prada unui destrabalat,alta mizeriei si cersetoriei.Lupta celor doua de a se regasi se sfarseste cand Luiza isi gaseste mama nobila.Hennrieta este inchisa odata cu cel ce avea sa-i devina sot,deoarece nu s-au supus regulilor.Luiza,nevazatoare este obligata sa cerseasca,lucru ce o dezgusta total,dar fiul cersetoarei ce o chinuia se indragosteste de Luiza si reuseste sa o elibereze pe aceasta de mania fratelui si a mamei sale.

                           Aceasta carte reprezinta povestea dramatica a unor suflete sincere ce sunt obligate sa indure foame,frig,si mai presus de toate,lipsa familiei.
        
                           P.S: Multumesc,Denisse,ca m-ai convins sa citesc aceasta lectie de viata.
  Fara alte aberari,cartea aceasta merita nota maxima:


     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu