vineri, 20 iunie 2014

Sub aceeasi stea-John Green

    Prezentare: Fara suferinta, cum am putea sti ce e bucuria?
Sub aceeasi stea(The fault in our stars) face parte din colectia Fiction Connection a editurii Trei.
Isi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viata mea? Ce vreau sa las in urma?
Desi un medicament miraculos i-a prelungit viata, Hazel Grace Lancaster, in varsta de 16 ani, are impresia ca de cand se stie a fost „in faza terminala“.
Insa atunci cand fermecatorul Augustus Waters, suferind si el de aceeasi boala cumplita, apare la intalnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisa.

Impresii Hazel Grace Lancaster și Augustus Gus Waters sunt doi tineri fermecători, joviali, inteligenți și extrem de maturi pentru vârsta lor.Când intrebi pe cineva,pe oricine,ce cuvant e sinonim cu ”cancer”,iți va zice ”moarte”.Și pe toți parca ne trec fiori când vedem pe cineva suferind.Firește ,bolnavul in cauză e dezamăgit ,dar încearca sa faca orice pentru a se vindeca.Hazel însă,s-a resemnat.Știe ca va muri,fie azi,fie mâine,dar cu siguranță știe că destinul ei este să moară la o vârstă atât de ....nepotrivită pentru moarte.
Stilul cărții este unul absolut fermecător,presărat pe alocuri cu momente amuzante,ideologii proprii ,analogii filosofice și multă melancolie. 
        Pur și simplu,m-am lăsat captivată în mrejele fiecîrei pagini.Cu fiecare cuvânt citit,realizam că mă prăbușesc.Și stiam că nu mă va prinde nimeni.
          Hazel și Augustus se completează perfect: ea, mai realistă și echilibrată, el optimist și visător, cei doi par două jumătăți dintr-un întreg .Augustus,cu toate că și el era bolnav,vedea jumătatea plină a paharului,preferând să trăiască fiecare clipă intens.
            Pentru mine,cartea a fost ca doua palme,menite să mă zguduie puternic și să imi arate că realitatea nu poate fi modificată și că trebuie să acceptam prezentul și să ne bucurăm de el.Dacă aș putea să exprim printr-o imagine ce am simțit când am citit ”SUB ACEEASI STEA”, aceasta ar fi imaginea perfectă:
        CITATE:
“Gândurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna în constelaţii.”

“Viaţa nu e o fabrică de îndeplinit dorinţe.”

“Fără durere, cum am putea şti ce e bucuria?”

“Ar fi un privilegiu să am inima frântă de tine.”

“Nu ai posibilitatea să alegi dacă să fii rănit în această lume, dar ai un cuvânt de spus legat de cine te răneşte.”
        Titlu original: THE FAULT IN OUR STARS
        Autor: JOHN GREEN
        Nota mea: 10/10

Un comentariu:

  1. Este o carte incredibila si filmul este aproape la fel ca si cartea,dar anumite detalii le-au modificat...insa tot super a ramas...
    Imi pare sincer rau ca nu stiu ce s-a intamplat dupa ce Hazel a citit e-mail-ul acela....
    va recomand sa cititi si cartea!!

    RăspundețiȘtergere